reklama

Dúhový pride? Výkrik do tmy...

Tak, a máme ho za sebou. Uplynulý víkend sa uskutočnil historicky prvý Dúhový Pride na Slovensku. Pride, ktorý vyvolal mnoho búrlivých reakcií, článkov, stanovísk či komentárov odbornej či laickej verejnosti. Svoj názor teda vyjadrím aj ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (147)

Hneď na začiatku musím zdôrazniť, že som heterosexuál. Nie som rasista, nacionalista, ani nič podobné. Som veriaci, a to že mi niekto dal život pokladám za ten najväčší dar, ktorý dokáže splniť iba tradičná rodina. Čítal som mnoho ohlasov, že polícia pochod nezvládla, že nie sme tolerantný národ . Bezvýhradne rešpektujem názor, orientáciu alebo vieru druhého človeka, odmietam násilie v akejkoľvek forme a z akýchkoľvek dôvodov. No zamyslel som sa, a tento pochod nepovažujem za správny, aj keď bol iba demokratickým vyjadrením názoru a presvedčenia. To čo ho sprevádzalo považujem len za logické vyústenie situácie a stavu našej spoločnosti. Nemilo by ma teda prekvapilo, ak by sa nič počas pochodu neudialo. Opakujem - násilie tam ale odsudzujem. Zamyslel som sa nad tézami, ktoré sa mi zdajú ako podstatné :

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 1. prečo by sa mala homosexualita, ešte do roku 1973 oficiálne považovaná za duševnú

 poruchu, a teda rozdiel názorov stále existuje, verejne oslavovať?

 2. je forma pochodu správna?

 3. to najdôležitejšie - cieľ. Dosiahne sa tým niečo, že sa pochod uskutočnil?

1. Za život, ktorý existuje na Zemi vďačíme heterosexualite, teda splodeniu potomka ženou a mužom. Preto iné ako heterosexuálne spolužitie sa považovalo napríklad ešte pred 9 rokmi v Číne ako duševná porucha. Homosexuálny vzťah nový život neprinesie, preto pre zachovanie života dávam v hodnotovom rebríčku vyššie postavenie práve heterosexualite. Rešpektujem však ludí, ktorých orientácia sa nepovažuje za tradičnú - heterosexuálnu, je to ich slobodná voľba, a cítenie človeka nemožno oklamať. Masová verejná prezentácia niečoho, čo bolo donedávna ešte nie celkom dobre predstaviteľné, mi tu nepríde ako na mieste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Nad vhodnosťou urobiť si pochod naprieč historickou časťou mesta na druhý breh Dunaja by som tiež polemizoval. Nebolo by v slovenských reáliách predsa len jednoduchšie, keď už sa má niečo takéto organizovať, neopustiť jedno miesto, kde by sa prívrženci stretli a diskutovali? Polícia by zabezpečila okolitý priestor, nemuselo by dôjsť až k takým násilnostiam, k akým prišlo. Predsa len, Slovensko je veľmi malá krajina, ktorá si svoje názory a svoju tvár buduje, preto porovnávanie, prečo sa to inde vo svete dá usporiadať, a tu nie, je podľa môjho názoru číra hlúposť.

3. Každý pochod je zorganizovaný s určitým cieľom. Cieľom ľudí, ktorí sa stretli na Hviezdoslavovom námestí, bolo zrovnoprávnenie postavenia homosexuálnych párov na úroveň heterosexuálnych so všetkými právnymi aspektami. Mať možnosť zosobášiť sa s partnerom rovnakého pohlavia, z toho vyplývajúcej možnosti dediť, ak jeden z partnerov zomrie, mať možnosť vybaviť si hypotéku, ktorú by partner ako single ťažko vybavil, atď. Ja týmto výhradám rozumiem. Nemám nič proti tomu, aby sa takéto veci uzákonili ako povolené, ale so striktne vymedzenými mantinelmi, ktoré takého páry nemôžu prekročiť. Nesúhlasil by som s výchovou detí v takomto partnerstve napríklad. No dosiahne sa zmena legislatívy tým, že sa postaví 200 ľudí pred divadlo, a médiá budú kŕmiť národ dva týždne tým, ako ich brutálne napadli a ublížili? Nie. Ako raz niekto múdro povedal - zákon sa nepíše a nevymýšla na ulici, je potrebné snažiť sa presadzovať legislatívne kroky na úrovni organizácii či prostredníctvom lobbingu v európskych inštitúciách. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmýšľam jednoducho, ale racionálne. Nie sme ešte natoľko vyspelý národ, aby sme akceptovali jeden druhého aj v takýchto zásadných otázkach, na ktoré existuje množstvo polemík. Preto ešte aj Dunajom bude musieť pretiecť veľa vody, kým bude prejavovanie homosexuality prirodzenou súčasťou života.

Daniel Horecký

Daniel Horecký

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jedno osobné stretnutie povie o človeku tisíckrát viac ako tisíc ním napísaných slov. Zoznam autorových rubrík:  DopravaŠportPolitikaEkonomikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu