Racionalizácia petržalských liniek MHD

Autor: Daniel Horecký | 23.8.2011 o 15:50 | Karma článku: 2,66 | Prečítané:  551x

Od 1.augusta Bratislavčania cestujú hromadnou dopravou drahšie. Čo ale vyvolalo ostrejšie vášne ako tento krok bol fakt, že ruka v ruke sa so zdražením začalo uvažovať o rušení či racionalizácii spojov.

Som pravidelným cestujúcim, bývam v Petržalke, preto sa moja úvaha bude týkať spojov z/do Petržalky. Zvyšovanie cestovného som dokázal pochopiť. Stúpajúce náklady na pohonné hmoty, elektrickú energiu či zvýšenie spotreby nových autobusov sa museli prejaviť na cene cestovného. Tiež musím otvorene povedať, že som pocítil skultúrnenie cestovania autobusmi, nakoľko prebehla ich generačná výmena, teda aspoň na časti z nich. Nezažil som situáciu, že by som sa vyslovene tlačil, čakal nekonečne dlho na spoj, alebo zažil nepríjemnú udalosť. Z tohto pohľadu musím vysloviť spokojnosť. Iste, necestujeme rajskou záhradou, ale musím vyjadriť spokojnosť.

Chcel by som však prispieť do diskusie ohľadne rušenia či racionalizácie spojov. Hneď na začiatku uvediem jednu vec - nie som za to, aby sa linky vzájomne kopírovali viac ako je únosné. Pri rozumnom intervale jednotlivých liniek to považujem za plytvanie. Taktiež som zásadne proti tomu, aby autobusy stáli každých 100 metrov na zastávke. Chvalabohu, takých príkladov v Petržalke nie je mnoho. Za ideálny príklad považujem zastávky Svätoplukova - Páričkova. Človek keď nestihne autobus na jednej zastávke, zdatnejší prebehne bez problémov na nasledujúcu....

Zmena, ktorá sa už udiala, je skrátenie trasy linky 96 a zmena obsluhy linky 94 z celodennej na špičkovú. Oba kroky akceptujem a zdajú sa mi rozumné. Linka 96 totiž až po Ekonomickú univerzitu kopírovala trasu linky 68, pričom ak zachováme alebo znížime interval na linke 68, ľudia bez problémov prejdú časť trasy na L68 a prestúpia na moste Apollo ďalej na L96. Taktiež, linka 94 prakticky 90 percent svojej trasy kopíruje L93, ktorá pri rozumnom nízkom intervale dokáže v sedle obsluhu zvládnuť, v špičke sa k nej pridá spomínaná L94. Takto by som to ponechal aj po skončení prázdnin.

Môj návrh :

Na L95 zrušiť zastávky Strečnianska a Topoľčianska. Terajší interval ponechať.

Na L68 zrušiť zastávky Bulíkova a Prístavná, zmeniť interval v sedle z 12 na max 10 min.

Na L93 zrušiť zastávky VŠ Manažmentu a Rusovská cesta.

Na L94 ponechať aj po skončení prázdnin grafikon v terajšej podobe.

Spolu s nezmenenými linkami 83 a 98 a podporou linky 99 zostane podľa mňa obslužnosť zachovaná. Špecifickým prípadom je L84. Tu by som skúsil ísť do rizika a zmenil by som výpravu len na špičku.

Nešťastným riešením je podľa mňa trasa linky 88, ktorej by som pozmenil trasu medzi zastávkami Jungmanova a mostom Apollo. Pribudla by zastávka Farského, skrátila by sa trasa o zachádzanie cez Bulíkovu a univerzitu. Znížil by sa interval, skrátila trasa na jednotlivé konečné zastávky.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?